tysdag 3. mai 2011

Uventa utgiftspost: Fartsskatt

av KR

Det er naturlegvis på sin plass at UP prioriterar skatteobjekt som meg, der eg skjødeslaust er litt sein med nedbremsinga frå 80-sona til 60-sona (som er knappe 500 m lang før ny 80-sone ventar!). Eg prøvar ikkje å frifinne meg sjølv, for eg vil heller berømme UP for taktisk og kløktig plassering - samt god ressursbruk (og -inndriving). Eg føresler at fleire valdssaker i Hordaland henleggast, og at fleire stiller seg opp i Vaksdal for å melke denne gyldne halvkilometeren av ei 60-sone. Me i sparebloggen er gode betalarar, gjev alt for statskassa og fartsskatten er alt betalt! Likevel ligg det an til budsjettsprekk, for me budsjetterar ikkje med slikt. I den kommande tida vil me difor følgje innsparinga, og mottek gladeleg tips til utprøving.

Som sparar flest nyttar eg meg at gode tilbod heile tida, og kjem stadig over ekstrainntekter. Desse fell utanfor i dette prosjektet, då det er sjansar som ville dukka opp uansett. Det er her tale om ekstraordinær innkniping i eit allereie stramt budsjett, sparing som eine og åleine fremjast grunna statskassa sin inngripen i budsjettposten "andre utgifter".

Lat oss fyrst raskt gå over budsjettet. Det er 4000 kr per mnd eks husleige/straum, elles er alt inkl. Tatt ut her er mobiltelefon og andel av bilkostnadar, som er betalt av arbeidsgjevar. Budsjettet har sine rom for innsparingar, då det er lagt inn noko luksus (les: øl), sjølv om faktiske kostnadar per mnd i 2010 enda på 3548,50 eks husleige/straum. For å illustrere kor stram dette allereie er, så føreset Statens institutt for forbruksforskning (SIFO) sitt standardbudsjett at eg brukar 9620 kr pr mnd på dei same postane. Me snakkar her altså om eit budsjett som alt er på 1/3 av SIFO sin standard. Dette skal i dei kommande månadane kuttast ytterlegare til beinet!

Til dette treng eg kreative innspel frå kjernen, lesarane, men de skal vite at her er det allereie kjøpestopp på nips, klede, møblar - og eg fyller berre bensin sundag kveld og har ikkje TV-abonnement. For vidare innsparing må det kløktige tips til, og her veit eg de kan hjelpe.

Som ein lett start til spareprogrammet er følgande ekstraordinære innsparingar i hushaldsbudsjettet føretekne siste 10 dagar:

* totalstopp i yoghurtinntaket, ca 45 kr spart
* fekk to middagar gratis, ca 40 kr spart
* droppa eit par utepils trass i sumarvarmen, ca 120 kr spart
* reduksjon i rømmeinntaket, ca 15 kr spart

Sum 220 spart, 2680 står att.

Det vert ein lang sumar.

2 kommentarer:

  1. Du kan jo pelle tomflasker?

    Eg plukker alltid tomflasker når eg er ute og går eller sykler, og dette kan fort bli brukbare beløp. (Har ett par fulle sekker hjemme som venter på tur til butikken. Det skjer jo bare når eg kjører, ikkje går de 1.5Km. Har sikkert 4 - 500Kr samla i de sekkene)

    Nå rett før 17. mai er det jo beste tida, også.
    Russen har begynt å strø om seg, og om ikkje lokale idrettslag har hatt vegrydding enda, så finner man fortsatt flasker som har 'overvintra'.

    Startområder for turløyper, og gjerne den første/siste kilomteren av dem er fine 'jaktområder', desverre. Mange av den yngre generasjon av 'friluftsfolk' har dårlig grep på flaskene, og liker ofte å kjøpe de litt større Imsdal flaskene.(Det er 2.50 i pant for disse)

    De dagene eg plukker flasker når eg kjører scooteren til/fra arbeid plukker eg alltid nok til å betale bensin tur/retur, og ha nok til en liten sjokolade...

    Anthony_Lion

    SvarSlett
  2. - Du kan bruke (first price-)dopapiret flere ganger ved å brette det.

    - Du kan halvere påleggbruken ved å legge en skive oppå den med pålegg - da får du en billig sandwich.

    - Inviter deg selv på middag til bekjente.

    - Ekstrainntekt: Samle flasker i den nærmeste parken en solfylt ettermiddag/kveld. Mye folk er ute og griller og pilser på disse tider.

    - Kutt ned på barberingsutstyr - nei, det har du jo forresten allerede gjort ;)

    - Ta sykkelen i stedet for bilen, da sparer du bensin.

    - Spis havregrøt (uten melk) - på en pakke med hevregryn (ca 10 kr) får du mange porsjoner.

    - Vær obs på om naboer e.l. trenger hjelp til å vanne blomster eller mate katter mens de skal på ferie i sommer, da belønnes du gjerne med noen små lapper?

    - Gå på Kiwi og finn frukt og grønt som er dårlig, da får du dobbel pris tilbake.

    - Når du skal vaske opp små enheter, kan du gni oppvaskbørsten oppi zalo-korken. Der samler det seg såperester og siden én dråpe er nok til en hel oppvask, er nok disse restene mer enn nok til å vaske det du skal.

    - Hvis du ser en fontene, ta en titt oppi for å se om noen har brukt den som ønskebrønn - her er det ekstrainntekter å hente.

    Ingrid A. =)

    SvarSlett